Karar Odası
Ailem beni sürekli başkalarıyla kıyaslıyor.
Ailenin kıyaslamalarının yarattığı baskıyı sakin bir iletişimle ele almayı düşündüren senaryo.
Ortaokul ve liseorta4 dk
Ortaokul ve liseorta4 dk
Ailen seni sürekli başka çocuklarla kıyaslıyor ve bu seni yıpratıyor. Bu his çok yorucu olabilir.
Durum kartı
puanlama yokAilen yine “bak filanca şöyle yapmış” dedi. Sürekli kıyaslanmak canını sıkıyor; kendini hiç yeterli hissetmiyorsun. Ne yaparsın?
İlgili içerikler
Sık sorulan sorular
Söylesem de değişmezler ki.
Bir konuşmada değişmeyebilir; ama tekrar eden, sakin bir iletişim zamanla etki eder. Kendi değerinin bir kıyasa bağlı olmadığını da hatırlamak önemli.
Bu beni çok kötü hissettiriyor.
Sürekli kıyaslanmak yıpratıcıdır. Bu his yoğunsa ve sürüyorsa, güvendiğin bir yetişkinle ya da okul rehber öğretmeniyle paylaşmak iyi gelebilir.